Chora ja, chory i on…

grexNa tropie nowego kasku, błądzę gdzieś, trochę na manowce 😉 Nie mam kasy na Nolana N44, to sobie zaczęłam szukać jakiejś alternatywy. Jest podobny kask LS2, ale robią tylko czarne i czarne mat. Znalazłam z linii Nolana tańszy odpowiednik N43, czyli Grex J2 i strasznie się na niego napaliłam. Na szczęście był we Wrocławiu, więc się mogłam do niego przymierzyć. Rozmiar M latał na mnie, jak zwykle robią to L-ki, a rozmiar XS był za płytki. Potylica goła, a blenda powyżej oczu – masakra. Raczej nie należę do jajogłowych, a żeby upakować się w ten kask – trzeba nie mieć mózgu ;-).

hjcStanęło na tym, że upolowałam za pół ceny powystawowego, białego HJS IS-Multi na allegro (dzięki Maja!). Trochę ryzykuję, kupując bez mierzenia, ale cena była świetna. Pozostaję przy nadziei, że rozmiarówkę mają stałą, bo w HJC dotąd jeździłam… Dam znać, jak dojedzie ;-).

No ale mam większe zmartwienie – String wydaje dziwne, charczące dźwięki i nie można zidentyfikować ich pochodzenia. Zaczęło się od wymiany ślimaka, więc myślałam, że to z koła. Ale nie, bo koło odciążone nie szumi wcale. Dźwięk się nasila przy odkręceniu manetki, jakby ucisza na stałym gazie i przy odpuszczaniu. Chyba biegi też trochę inaczej chodzą, albo już mam urojenia 🙂 – dobrze, że wchodzą i pali od strzała. Okazało się też, że mam paliwo w oleju.

Dziś jeszcze pojeździłam (olej wymieniony), ale czeka mnie odstawienie moto do mechanika na dłużej. Nie mam serca jeździć na nim, jak tak „woła” o pomoc. Nie jest to frajda już, bo jadę i się o niego martwię… Bardziej się tym przejmuję, niż własnymi zatokami (które chyba są jednak alergią) i bolącym od jazdy barkiem.

targi1Jest wiosna, jest słońce, ale jeszcze trochę do szczęścia i pełni zdrowia nam potrzeba. Myślę, że taka Honda CRF 250M – do której przymierzyłam się na targach byłaby lekarstwem na całe zło 😉 Albo wersja L czyli bardziej enduro hmmmm rozmarzyłam się… trzeba skreślić jakieś lotto!

p.s. Ze swoim dentystą dziś wracałam od mechanika i śmiesznie tak jechać w parze z kilka razy mocniejszą maszyną. Już po ruszeniu mnie odstawił na pół kilometra ;-), nie mówiąc o tym, jak się musiał nudzić potem, jadąc tak wolno….

0 0 vote
Article Rating
5 komentarzy
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
magi

HJC jest bardzo fajny – ja przymierzam się do HJC IS-17 (w białaym wydaniu oczywiście, żeby mnie było widać – do tego na poczatek dokupie jeszcze rażącopomarańczową kamizelkę odblaskową!!) 🙂
Jestem po pierwszej jeździe po placu… i cóz moge powiedzieć – było absolutnie cudownie! Od wczoraj nie mogę sie przestac usmiechać! Za dwie godinki lecę na kolejne jazdy… :D:D:D
Aaaa… własnie… wczoraj jeździłam na Hondzie CBF250 jest naprawde bardzo fajna (yyy przepraszam ale na chwile obecną nie potrafie znaleźć bardziej specjalistycznego okreslenia ;-)). Jest nieduża (siegam nogami do ziemi), zgrabna, leciutko sie prowadzi i prawie sama jeźddzi po ósemce… Za to Gladius… w porównaniu do CBF jest ogromny i strasznie ciężki – dwa razy go przeparkowywalam (na 3 – pierwsze zadanie egzaminacyjne) – przyznam, że wyobrazałam sobie, że to latwiejsze 😉

Wracajcie do zdrowia – oboje! 🙂

dyda

No to się cieszę, że super Ci idzie i nawet ósemki na pierwszej godzinie? Będzie z Ciebie dobra motocyklistka 🙂 Cbf jest super i chyba ładniejsza niż Ybr.

Natali

Hej!
Miałam kiedyś taki same zmartwienie jeśli chodzi o dziwne dźwięki motocykla. No i podobnie jak w Twoim przypadku, dźwięk nasilał się przy odkręcaniu manetki, a słabł na stałym gazie. Najgorzej jak jechałam z pasażerem 🙁 U mnie nie był to jednostajnie brzmiący szum, ale taki wyboisty… Ziuum ziuum ziuum ziuum ziuum… Tak samo brzmiący dźwięk powstaje, gdy przejeżdża się obok jakichkolwiek barierek czy płotu, oddzielających jezdnię od chodnika. Długo z tatą szukaliśmy przyczyny, a w końcu okazało się, że to łańcuch. Był naciągany, ale problem polegał na tym, że był wyciągnięty w jednym miejscu, i nie przy każdym ustawieniu koła było to widać. Przy naciąganiu wystarczy kręcić powoli kołem i szukać małego fragmentu, na którym będzie luz. No cóż, mój napęd po prostu wymagał wymiany, był już stary. No i dźwięk zniknął 🙂 Może u Ciebie chodzi o to samo?

dyda

Dzięki za danie nadziei, że nie czeka mnie robienie skrzyni 🙂 Okaże się w przyszłą sobotę. Dam znać 🙂

malenstwo_83

Ja mam teraz HJC R-pHa 10 plus kask marzenie, leciusieńki, wygodny, cichy 😉